20. 8. 2007

Veríte v evolúciu?

Z opíc sa síce vyvinú ľudia, ale toho sa nemusíme dožiť!

Takýto titulok si dajte vždy, ak chcete k sebe prilákať pár anonymných opíc, ktoré vám v priebehu pár minút vyrobia v diskusii pod príspevkom flamewar na tému Darwin versus neporozumenie Genesis. Ak takýto flamewar objaví aj tu, je to len a len moja chyba, keďže bloger musí rátať s tým, že väčšina čitateľov číta len nadpisy, resp. že vlastne nečítajú vôbec. A keďže som skrytý optimista, ktorý dúfa v to, že každý je schopný prejsť vývojom, riskol som to.

A teraz k evolúcii v mojom akváriu. Ráno pred dvoma dňami som objavil prvého živočícha, nadchlo ma vedomie, že vznikol život. ;) Teda presnejšie asi 9 milimetrov dlhá biela čiarka, ktorá sa pohybovala naprieč pustou vodnatinou púhym vlnením. Celkom romantické pomenovanie na červa, nie? Čo je však zaujímavé, večer som uzrel na prednej stene akvária už malilinkatého slimáčika! To je vývoj, čo? Na chvíľu som si predstavil, ako v mojom sklenenom kvádriku prebieha evolúcia v skrátenom tempe. Škoda len, že napriek takejto rýchlosti to ku rybám bude trvať ešte asi štvrť milióna rokov...


Je jasné, že chcem vo svojom krátkom živote chovať v akváriu najmä ryby (červy už totiž mám v múke a slimáky v šaláte) a každý vie, že netrpezlivosť by mi mohla závidieť aj smotana s pivom. Preto ja osobne kašlem na dlhodobé experimenty, ktoré by náhodou mohol niekto prehlásiť za ďalšiu pravdu. a úplne nevedecky si kúpim sadu rybiek v hypermarkete.

A ak môžem poradiť aj neakvaristom, aby predišli sklamaniu z prílišného optimizmu a trpezlivosti:


Nečakajte na evolúciu! Nedočkáte sa zo slimákov rýb, z anonymných diskutérov vyznavačov kontruktívnej kritiky a z partnerskej opice sa ani po 20 rokoch súžitia nestane človek s veľmým Č. Kúpte si ryby a sami si zadovážte domov jedného z tých, už dovyvinutých ľudí, ktorí stoja za to. ;)

2 komentáre:

Martin Miškov povedal(a)...

ja by som sa chcel opytat...

ta 9 milimetrova ciarka, o ktorej pisete je akoze slimak? lebo ja mam tiez v akvariu obrovske mnozstvo tychto malickych cervov a neviem co s nimi a co su zac...

m.

Daniela povedal(a)...

Červa aj slimáka si si zavliekol do akvárka asi rastlinami :-))